Onze werkwijze komt altijd in samenwerking tot stand. Iedere organisatie en iedere ‘Quest’ is vaak net weer even anders van opzet. Echter, ook in onze werkwijze zijn een aantal werkzame bestanddelen te identificeren:
Wat speelt er? Waar is de organisatie trots op? Waar komen resultaten en frustratie vandaan? Wat is de vraag, de aanleiding en hoe kan onze werkwijze daar aan bijdragen? We maken concrete afspraken om de Quest te laten slagen. Ook formuleren we de uitgangspunten voor de toekomst, zodat de bakens voor afronding en succes vooraf duidelijk zijn.
Organisaties zijn perfect georganiseerd om de resultaten te behalen die ze nu hebben. In de onderzoeksfase komt alles wat relevant kan zijn aan bod: de missie, visie, strategie, organisatie structuur en inrichting, vakbekwaamheid, technologie, etc. Maar nog belangrijker: wij zien en horen ook de achterliggende gewoonten en overtuigingen: het waarom van het gedrag.
Met alles wat we hebben en weten, creëren we een Quest die aansluit op de organisatie, werkwijze, cultuur en waarden. We gaan in gesprek, we dagen uit, we voeden, beïnvloeden en halen op. We blijven voortdurend bewust van waar we het voor doen, we evalueren, we vieren en stemmen af wat volgende stappen zijn.